מבזק קוסמי, דצמבר 2020 | על סיפו של עידן דלי

Tamar Aviyah אסטרולוגיה פוליטית, מעבר פלוטו לדלי, פלנטות בנסיגה, ציר הדרקון

ב-21 בדצמבר יסיימו סאטורן ויופיטר את מסעם במזל גדי וייפגשו במעלה הראשונה של דלי. מפגש זה מהווה נקודת מפנה בסדרת היבטים אסטרולוגים החלים בין 2020 ל-2024 ומסמנים מעבר בין עידנים תרבותיים ופוליטיים. כמו כן, מפגש סאטורן-יופיטר מסמן את תחילתו של עידן דלי אסטרולוגי הממשיך עד 2043 ותכליתו לארגן-מחדש את היחסים  בין בני האדם לסביבתם החברתית, האקולוגית והטכנולוגית.

המעבר לעידן דלי

באסטרולוגיה העתיקה, סאטורן ויופיטר נקראו 'שומרי הזמן' ומחזורי תנועתם במזלות ובאלמנטים השונים סימנו חילופי תקופות היסטוריות. באסטרולוגיה המודרנית, מחזור סאטורן-יופיטר אחראי על שינויים בפילוסופיה הכלכלית והאתית – מה שהתרבות מחשיבה כטוב, כיפה וכבעל ערך. סאטורן ויופיטר נפגשים כמעט כל עשרים שנה, אבל המחזור המשמעותי יותר מבחינה היסטורית חל כל 200 שנה כאשר הם עוברים בין האלמנטים (מזלות המים, אויר, אש ואדמה). כעת, סאטורן ויופיטר מסיימים פרק כלכלי-פוליטי שהחל במאה ה-19 עם המהפכה התעשייתית באלמנט אדמה, ומתחילים פרק של 200 שנה באלמנט אויר העוסק בהמשגה, ידע ותקשורת. הפעם האחרונה בה סאטורן ויופיטר התאחדו במזל דלי (השייך לאלמנט אויר) היתה ב-1405, מרכיב במערך קוסמי שבישר את תקופת הרנסנס. את המעלה הראשונה בדלי בה יתרחש המפגש הנוכחי תיאר האסטרולוג דיין רודיאר במילים "קונקרטיזציה של אידאל נשגב". מעלה זו מייצגת תהליך בו ערך מופשט הקיים במצב צבירה של השראה, או כמיהה אוטופית שנדמה כי אין לה אחיזה בעולם, מתחיל ללבוש צורה ממוסדת וקונקרטית בעולם החברתי והפוליטי. במילים אחרות,  הערך הופך להיות שימושי כשירות לחברה, רעיון שהגיע זמנו.

מטר הניצוצות ההיוליים-עתידניים בשערי דלי מהווה מעבר חד מהעיסוק האינטנסיבי בעבר אליו נדרשנו בחודשים האחרונים. במהלך הקיץ והסתיו שחלפו כמעט כל הכוכבים האישיים והקולקטיבים נסוגו ובכך גררו אותנו לנבירה והיווכחות בסבך הדפוסים שירשנו מהשושלות המשפחתיות-גנטיות והתרבותיות שלנו. נסיגות כוכבים מייצגות זמנים של נבירה בעבר, הירהור, עריכה-מחדש והיערכות. כאשר כמעט כל הכוכבים נמצאים בנסיגה התודעה עוברת חריש עמוק ומקיף החושף אמונות, הרגלים ומבני אישיות שהסתאבו או שפשוט התייתרו לנוכח התובנה והיכולות הנוכחיים שלנו. וכך, נסיגת הכוכבים האישיים חרשה ללא רחמים את שורשי הקומפלקסים של הערך העצמי והאמון הפגום, היעדר הכנות, התשוקות הכלואות והרצונות המוכחשים באזורים בהם מערכות היחסים הזוגיות והמיניות פגשו יחסי כוח לא מאוזנים או פוגעניים (ונוס בנסיגה בעקרב, מרקיורי בנסיגה בסרטן, עקרב ומאזניים, מארס בנסיגה בטלה).

במקביל, גלי ההדף של מפגש פלוטו-סאטורן בגדי ב-13 בינואר 2020 (מישהו אמר קורונה?!) ערערו את יסודות הסביבה החברתית והאקולוגית המשותפת לנו. מפגש פלוטו-סאטורן בגדי הוא מפגש איתנים בסקאלה היסטורית. תכליתו לתקן את דפוס הכוח הפטריארכלי-סמכותני-היררכי שהוא העיקרון המארגן של יחסי הכוח והמוסדות החברתיים שלנו. השפעתו של מפגש פלוטו-סאטורן בגדי תמשיך לחלחל ולהשפיע עד 2024, כאשר פלוטו ישלים את מעברו לדלי. עד אז אנחנו מצויים בעיצומה של תקופת מעבר בין שתי פרדיגמות שונות מאוד של סדר חברתי, המעבר מגדי לדלי  (ארחיב על כך בינואר, כשאכתוב על מופעו של סאוטרן בארכיטיפ דלי הקווירי, המרדני והניסיוני). מבחינה פוליטית, סאטורן בארכיטיפ גדי מייצג סמכות, שמרנות, מסורת, מעמדות, מרות ושליטה. פלוטו מגלם את כוח האבולוציה והטרנספורמציה כמו גם את פריצתו הבלתי נמנעת של המודחק אל המודע. כשפלוטו מתמזג עם כוכב אחר – במקרה זה עם סאטורן בדמות האב, המדינה, החוק, המעמד העליון והממסד הדתי – הוא חושף את צידו האפל וכופה עליו להיתקן ולהתפתח.

במהלך השנה האחרונה, סאטורן, יופיטר, ופלוטו זיגזגו על המעלות האחרונות בגדי הלוך ושוב כדי לוודא שאנחנו מפנימים את המסר. על המסר אחראי פלוטו, סוכן טרנספורמציה הפועל כתנועה טקטונית. פלוטו אינו נושא ונותן. מה שלא ילך בשיתוף פעולה מודע יגיע בשצף של הרס המפנה את השטח להתחדשות בבחינת 'עולם ישן נחריבה'. השנה הקריטית תהיה 2023 בואך 2024, אז גם נוכל לראות ביתר בהירות את ההשלכות של הקורונה כפנדמיה גלובלית. בינתיים, את פעולתו הטרנספורמטיבית של פלוטו בגדי ניתן לזהות בצורה המוחשית ביותר בתהפוכות הפוליטיים בארה"ב תחת השפעת חזרת פלוטו במפת המדינה (כלומר, צמידות בין פלוטו הנע בשמיים לבין מיקום פלוטו במפה המייצגת את ארה"ב). פלוטו נכנס לגדי ב-2008 והביא עימו משבר כלכלי גלובלי שמקורו בקריסת המערכת הפיננסית האמריקאית. בשנים האחרונות, כאשר פלוטו הולך ומתקרב למעלה המדויקת של חזרתו במפת ארה"ב (הצפויה בפברואר 2022), היבטיו חולשים על האסטרולוגיה של נשיאות טראמפ, רגעי שיא במחאת Black Lives Matter  ותחילתה של תנועת MeToo.. כל עוד ארה"ב היא ראש האימפריה הגלובלית כולנו נחוש את הדי חזרת פלוטו שלה יחד איתה, אבל טווח ההשפעה של פלוטו בגדי רחב ועמוק הרבה יותר. ככוח אבולוציוני, פלוטו בגדי מניע מהפכה ברעיון הקוסמולוגי המכונן את הסדר ההיררכי שמעצב יחסים בין אנשים ואלוהיהם, בין גברים ונשים, ובין שליטים לנשלטים ומנושלים.

חזרה לכאן ועכשיו

אנחנו בעיצומו של חלון אקליפס על סיפו של עידן דלי.  מייד אסביר מהו חלון אקליפס ואיך ניתן לעבוד איתו מבחינה מעשית, אבל ראשית נתמקם:

ב-18 לנובמבר מארס שב להילוך ישיר בטלה לאחר נסיגה ממושכת שהחלה בתחילת ספטמבר ובה נאלצנו לפשפש במעשינו במקום פשוט לעשות. מארס האחראי על היוזמה, כוח הפעולה, הבטחון העצמי והליבידו (כמו גם על אגרסיה, כעס והדחף לגלות את עצמנו דרך עימות עם האחר) מתקדם כעת על פני התוואי בו נסוג במהלך הסתיו, ומאפשר לנו להתמודד באופן פעיל וישיר עם הסוגיות שעלו. מארס יתחיל לתדלק מהלכים חדשים רק אחרי ה-23 בדצמבר, תתזמנו בהתאם. טלאים-יות, עקרבים-יות, ובני-בנות שמש, אופק או מארס במזלות אש- נצלו את הזמן עד ה-6 בינואר כל עוד מארס בטלה ובזווית יפה לציר הדרקון (ייעוד הנשמה). זה הזמן להגשים פרויקטים ושותפויות שאתם מכינים את עצמכם לקראתם מזה זמן רב.

ב-28 בנובמבר נפטון שב להילוך ישיר בדגים ויחד איתו הוסרו מחסומים, צללים, פחדים והפרעות בתדר שהעיבו על קווי התקשורת האינטואיטיבית וההדרכה הפנימית בחודשים האחרונים. אלו שרגישים לנפטון בוודאי חשים את שינוי הלחץ האטמוספרי ושיפור איכות התודעה. נפטון נמצא בריבוע לציר הדרקון במזלות תאומים-קשת, ולכן הוא שחקן מרכזי בחלון האקליפס הנוכחי.

נפטון מעצים את הדמיון והחישה האינטואיטיבית, מעמעם את הגבולות ביננו לבין אחרים, ומאפשר חיבור אמפטי אמיתי. באותה מידה, הוא יכול להתבטא כערפל מנטלי, אשליות והונאה עצמית או הטעיה של אחרים, שלא לדבר על האנג-אובר רציני. הריבוע לציר הדרקון מעיד שאנו משלימים כעת צעד שהחסרנו או נמנענו ממנו במהלך ההתפתחות עד כה. אנו נזכרים או שבים אל מצבים ומערכות יחסים המאפשרים לנו להשלים לימוד או פרק התפתחות מסוים. במסגרת המערך הקוסמי הנתון, שיעורים אלו עשויים להיות קשורים לצמתי בחירה משמעותיים בעבר או בעתיד של ההתפתחות הרוחנית שלנו, או כאלו המאתגרים את הערכים עליהם ביססנו את תמונת המציאות. עשויה להיות אקטיבציה של ידע רדום, צלילות תודעתית והתעלות יצירתית.  עשויות לעלות סוגיות הקשורות להקרבה עצמית, ביטול עצמי, או הרס עצמי. זהו זמן מועד לפורענות עבור מי שההיסטוריה שלו כוללת דיסוציאציה על רקע טראומטי, שימוש לרעה בחומרים משני תודעה (סמים מכל הסוגים ואלכוהול), ורציונליזציה של רגשות אשמה כהצדקה להכחשת העצמי. גם אם עולים דברים מן העבר (זנב דרקון), המומנטום נוטה באופן מובהק לכיוון העתיד (ראש דרקון) אבל השינוי לא יקרה מעצמו, תידרש בחירה מודעת בהתמודדות עם משהו שהוכחש או הוזנח בעבר.

אקליפס בציר תאומים\קשת 

במקביל לחזרתו של נפטון להילוך ישיר חל אקליפס ירח מלא בתאומים ב-30 בנובמבר. זהו החלק הראשון בצמד האקליפסים על ציר תאומים-קשת. כידוע לחלקכם, אקליפסים מופיעים בזוגות של מזלות הופכיים ובפער של שבועיים. הזמן שבין צמד אקליפסים הוא זמן שבו אנחנו מועדים לשינוי מואץ, מעין ערבול אותות וערבוב קלפים לקראת פריסה חדשה. זמן אקליפס מביא סיום, התחלה, ושינויים דרסטיים (לרוב בלתי הפיכים - נא לנהוג בעדינות!) שעל פניו נראים אולי מפתיעים אבל למעשה הם תוצאות של הבשלה ממושכת. לאקליפסים יש מחזור השפעה של חצי שנה קדימה. עבור בני ובנות שמש ואופק בתאומים, קשת, דגים ובתולה, פרק הזמן הזה יסייע לכם לייצב את השינויים וההחלטות של דצמבר.

בזמן אקליפס יש הבשלה (ואפשרות להיטהרות) מואצת של קרמה; הסינכרוניות מתעצמת, תובנות ושחרורים מבליחים, הקווים המפרידים בין עבר ועתיד מתעמעמים. המנוסים והאופורטוניסטים יעוטו על ההזדמנות לטרנספורמציה מהירה של דפוסים מקובעים. ברמה היומיומית זה מומנטום מצויין למי שרוצה להתחיל הרגלים מיטיבים ולהפסיק הרגלים מיטיבים פחות. המערבולת המעניינת הזו תסתיים ב-14 בדצמבר כשיחול החצי השני בצמד האקליפסים, הפעם בקשת, וזאת ימים לפני שסאטורן ויופיטר חוצים את הסף מגדי אל דלי.

חלון אקליפס בציר תאומים-קשת הוא זמן בו המיינד ומערכת האמונות עוברים כיול וכיוונון. המעורבות החזקה של נפטון ושל ציר הדרקון מעלה את המחיר וההשלכות של שינויים שנעשים כעת, אבל גם מרמזת על כך שאלו מהלכים המכוונים אותנו אל הייעוד (ראש דרקון) שלנו באמצעות איחוד (נפטון) ההדרכה הפנימית (קשת) עם המחשבה המודעת (תאומים), ובחינה מעשית (תאומים) של הערכים שאנחנו מזדהים איתם (קשת) לאור האמת (נפטון) כפי השגתנו כרגע. ציר תאומים-קשת עוסק בערכים ובאמת – בידיעה, אמירה ועשיית אמת. ההופכי במקרה זה אינו השקר אלא התפל, השטחי, המוגזם, הרכילותי, המטעה במזיד או שלא; גנבת הדעת והסחתה מהעיקר; התמקדות במקומי ובמידי על חשבון התמונה הגדולה, ולהפך. אלו תופעות שיש להיזהר בהן. אם שמנו לב לטעות, כדאי לתקן אותה מיד ובמסגרת חלון האקליפס.

בשערי המעלה הראשונה בדלי, "קונקרטיזציה של אידאל נשגב". בחנו היטב את הערכים שלאורם אתם מדמיינים את עתידכם. החלק המאתגר בעבודה הנוכחית היא לאתר את הערכים שפעם הועילו לנו וכעת אינם עוד רלוונטים להתפתחות שנדרשת מאיתנו. חלק מהערכים שהונחלו לנו דרך מסורות, בעלי סמכות ומבני כוח לא ראויים לשיעתוק והמשכיות. סיאובם כבר נחשף ותוצאות הגשמתם ניכרות במצב הפלנטה והחברה האנושית. שנת 2020 הראתה לנו מציאות רווית משברים ועיוותים מוסריים, נפשיים, תרבותיים וסביבתיים. לאן פנינו?

מוטו למדיטציה בדצמבר: סוף מעשה במחשבה תחילה.