מבזק קוסמי, דצמבר 2022

Tamar Aviyah אסטרולוגיה פוליטית, מעבר פלוטו לדלי, פלנטות בנסיגה

גלי ההדף של האקליפס בתחילת נובמבר (בסמוך לבחירות) ימשיכו להדהד כל עוד מארס בנסיגה ואף מעבר לכך. אני מקווה שהתרעננתם קצת עם ונוס ומרקיורי בשבועות האחרונים, ושאתם מנצלים את האנרגיה המקורקעת והנחושה, יכולת החשיבה הבהירה והעשייה האפקטיבית שמארס-סאטורן מעניקים לנו בימים האחרונים של נובמבר ואל תוך תחילת דצמבר.

אנו נזדקק לקרקוע הזה, מכיוון שהחודש מתחיל עם סערה בכוס תה שממשיכה עד ה-8 לדצמבר, עם הירח המלא בתאומים שנופל בדיוק על מארס בנסיגה. הירח המלא, שמטבעו מעצים רגשות ומביא תהליכים לכדי הבשלה, יפעל כמו זכוכית מגדלת על אג'נדת מארס-רטרו האישית שלכם. אם נפלתם על ימים מציפים רגשית, או פוגעניים ווכחניים, זכרו שהאנרגיה תתפוגג למחרת וטריגרים שהופעלו מצביעים לכיוון שורשים עמוקים יותר הדורשים את תשומת ליבכם. אפקט זכוכית המגדלת של הירח המלא עוזר לנו לזהות באופן מודע וברור יותר מה בדיוק מארס מבקש מאיתנו לבחון ולשנות במהלך נסיגתו (שתסתיים סופית במרץ 2023). התקופה מה-1 עד ה-8 לדצמבר תציף ראשית כל ענייני תשוקה, רצון ונבדלות ("אני רוצה") בתחום מערכות יחסים, ובמיוחד אם יש חולשות הקשורות למנגנוני השלכה, ציפיות לא מציאותיות, או חוסר כנות. אצל חלקכם הזירה העיקרית יכולה להיות עניינים כספיים, ואם כך דרך טובה להשתמש בימים אלו היא לאתר ולתקן טעויות, לגלות מידע חסר ולעדכן תוכניות.

במהלך הירח המלא ב-8-9 לדצמבר, יש סיכוי טוב יותר שנוכל לשחרר פיקסציה על "האחר\ת" (או "המשבר") ולהתבונן בצורה ישירה פנימה על מנת לזהות את הדרכים בהם אנחנו מחלישים את עצמנו, ואת יכולתנו להוציא אל הפועל את כוונותינו, על ידי משחקי פיצול פנימי למיניהם. מארס בתאומים יכול להצביע על שימוש בדחיינות, התפזרות, חוסר מיקוד, והסחות דעת כמגננה מפני האחריות והמחויבות הכרוכה בבחירה בדרך מסוימת, וויתור על הדרכים הפוטנציאליות האחרות. הריבוע לנפטון ויופיטר בדגים יכול לשלוח אותנו לברר האם אנחנו פועלים לפי ערכים סותרים, או מתעקשים להאכיל את שני הזאבים. זכרו שמארס בנסיגה יכול להעניק תקופה מאוד פרודוקטיבית ומפקסת אם משתמשים בו על מנת לעשות סדר ולאתר את סדרי העדיפויות האמיתיים- מה באמת חשוב, עבור מה ראוי להתאמץ ולהילחם. הירח המלא הוא הזדמנות טובה להיווכח בפיצולים פנימיים, להרפות מהם, ולתת לרגש, לרצון ולהבנה להימזג למהות אחת.

שאלת הקוהרנטיות והיושרה של הרצון שלנו, יושרה במובן של פעולה העולה בקנה אחד עם כוונתנו המוצהרת והפנימית, תלווה אותנו לאורך עונת גדי הקרבה. במהלך דצמבר מרקיורי, ונוס והשמש יעברו מקשת לגדי, ב-22-23 לדצמבר יש לנו ירח חדש בגדי, וב-29 לדצמבר מרקיורי יכנס לנסיגה בגדי. מרקיורי ישוב להילוך ישיר ב-18 לינואר, ימים ספורים אחרי חזרתו של מארס להילוך ישיר. במילים אחרות, החל מה-12 לדצמבר (כאשר מרקיורי יכנס לטווח המעלות של הנסיגה) אנחנו נכנסים לשלב מתקדם בנסיגת מארס- שלב בו נעסוק בסוגיות של ארכיטיפ גדי: האם תוכנו כברנו? האם למדנו להציב לעצמנו גבולות ולהיות המבוגר האחראי של חיינו? האם אנחנו הסמכות של עצמנו או שנתנו לאחרים את הסמכות לנהל אותנו? על הצד הפחות מואר, גדי מייצג כוח סמכותני, פטריארכלי, שמרני, מסורתי, דכאני, ועונת גדי יכולה להציף ערב רב של קומפלקסים וטראומות – ברמה האישית והקולקטיבית- הקשורות לשימוש לרעה בכוח, חוק, ומשילות.

הירח החדש בגדי יהיה בריבוע מדויק ליופיטר במעלה הראשונה של טלה, זה ירח מרהיב לרעיונות ויוזמות חדשות, ובמיוחד כאלו הנשענות על שילוב של השראה ועבודה שיטתית, הדרגתית ומסורה. מצד שני, אותן אנרגיות נשמעות כמו מתכון להתנגשות (אלימה או יצירתית) בין אידאולוגיה ובין סדר (או שלטון) מתהווה. לצערי, המיקום של הירח החדש ושל מארס על המפה של ישראל נראים כמו התלקחות דתית-לאומנית. מבחינה פוליטית, כל האירועים וההסכמים אחרי ה-12 לדצמבר יעלו מחדש לדיון או שינוי במהלך ינואר, וכבר ציינתי שיש סיכוי לשינוי כלשהו הקשור לתוצאות הבחירות אחרי ה12 לינואר.

ימים חשובים 

1-9 דצמבר | אם כוס התה שלכם סוערת, הוסיפו קצת סוכר ונענע ותיקחו דברים בפורפרציה. יהיה קשה לקבל החלטות בימים אלו. עדיף להקדיש אותם ל trouble shooting.

8-9 דצמבר | ירח מלא בתאומים בצמידות למארס | להרפות מפיצולים פנימיים ולהרשות לעצמי להתאחות

12 לדצמבר | תקופת הצל של מרקיורי מתחילה לקראת הנסיגה, מכאן ועד 18 לינואר חלה אזהרת מרקיורי רטרו סטנדרטית – לא לחתום על הסכמים חדשים, לא לקנות מחשבים ומכוניות, כן לסיים פרויקטים מהעבר.

18-19 לדצמבר | ימים נהדרים לאהבה ונאמנות משותפת לדרך הישר

20-23 לדצמבר | אזהרת אורקים: פוטנציאל אלימות, קיצוניות, התלהמות, טרור מדינתי. ירח חדש בגדי- נהדר ליוזמות יצירתיות עם יסודות חזקים ותשתית לעתיד. זמן נהדר לערוך עם עצמכם הסכם נאמנות לאור הפנימי. Merry Christmas!

29 לדצמבר | מרקיורי מתחיל את נסיגתו במעלה ה25 של גדי ובצמידות לונוס. מציעה להשהות החלטות בענייני כספים ומערכות יחסים עד סוף ינואר ולהתמקד בשאלת היושרה והסמכות הפנימית.