מבזק קוסמי, נובמבר 2022 | ירח חדש בקשת

Tamar Aviyah פלנטות בנסיגה

בשעה טובה, עברנו את האקליפס בשור (8-9 בנובמבר) בצמוד לאורנוס המערער ומול מצבור כוכבים אישיים בעקרב. האנרגיה מתחילה להתפוגג, אבל אם יש לכם נקודות אסטרולוגיות חשובות בתחילת או אמצע שור, עקרב, דלי או אריה, האקליפסים ימשיכו לחולל שערי שינוי וצמתי בחירה גורליים עד מאי 2023. עבור כולנו, מעבר הדרקונים והאקליפסים בעקרב\שור מפעילים את כפתור המצוקה ההישרדותי. מתחת לפני השטח רוחש פחד קיומי מאובדן שליטה, מהלא-נודע, ומהשתלטות של כוחות עצומים על רצון הפרט. אנחנו לומדים כיצד ליצור תחושת בטחון בתוך קיום פיזי פגיע וזמני, בתוך מציאות של תלות הדדית עם כל הסובב אותנו, ומתוך הכרה בערך העצמי שלנו ובמגבלות כוחנו. באם השבועיים האחרונים הציפו רגשות נסערים או מחשבות אובססיביות שקשה לשחרר היו ערים למוטיבציות (אולי מודחקות) של צורך לבעלות ושליטה על האחר\המציאות, או התנגדות פנימית עזה לשינויים הכרחיים. התרופה ששור מציע היא חוסן פנימי וכבוד עצמי עצמאי, כזה שחצוב מתוך ידיעה עצמית וערכים ברורים. התרופה שעקרב מציע היא התמסרות אמיצה, כזו שמרשה לאמת המתגלה לשנות אותנו.

קשת בענן. מארס בנסיגה ממשיך להחזיק ריבוע בעייתי לנפטון ויופיטר ממנו הזהרתי במבזקים קודמים, הריבוע הזה מגיע לדיוקו בפעם השנייה (מתוך שלוש) ב-18-19 לנובמבר. זהו זמן מעניין מבחינת פוטנציאל גילוי של כאב נפשי מודחק, אך גם גילוים של סקנדלים, שקרים וכוונות זדון למיניהם. אלו ימים גרועים בהחלט לקבלת החלטות מחייבות, התחלות חשובות, מפגשים עם אנשים לא אמינים, והם מלאי פוטנציאל בעייתי למשתמשים בחומרים משני-תודעה. יחד עם זאת, החל מסוף השבוע הנוכחי ועד סוף נובמבר אותם יופיטר ונפטון יקבלו סדרת היבטים הרמוניים, מרוממי נפש ומחדדי אינטואיציה כאשר קבוצת הכוכבים האישיים (האחראיים על החוויה האישית המודעת) תעבור מעקרב האינטנסיבי לקשת האופטימי. אחרי סדרת אקליפסים קשוחה שסימנה מעברים קשים עבור רבים, בנובמבר השמיים ממטירים השראה, הבנה, חמלה, ריפוי וחיבור נשמה. לרוויה!

ירח חדש בקשת מביא שינוי משמעותי באווירה, באנרגיה ובתכלית. ב-23 לנובמבר יחול ירח חדש במעלות הראשונות של קשת. באותו זמן, יופיטר שליט קשת ישוב להילוך ישיר וכל הכוכבים האישיים יהיו בקשת, מלבד מארס שנמצא מולם במזל תאומים ובמצב רוח אינטרוספקטיבי. בציר קשת\ תאומים אנחנו עוסקים בתמונת המציאות שלנו, במודעות, הבנה, ידע, אמונות וערכים. הירח החדש והשמש במעלות הראשונות של קשת מספרים על תהליך של הפקת משמעות ומסקנות ממאבקים, אכזבות וכישלונות, ועל הצורך "לצלול מתחת לגלים" המונעים על ידי כוחות עוצמתיים יותר מכוחותיו של הרצון האישי. יחד עם הירח החדש, המסמן רגע מבורך להתחלות חדשות, יופיטר (שליט קשת) חוזר להילוך ישיר במעלה הקוראת לראיית מציאות מורכבת ומלאת ניואנסים, כמו גם לנחיצותה של מערכת ערכים מבוססת ואיתנה לניווט במציאות סוערת.

יופיטר החל את נסיגתו בטלה בסוף יולי ויסיימה סופית רק בפברואר 2023. נסיגתו אינה מטיבה עם תזרים המזומנים ותוכניות "צמיחה כלכלית". מאידך, היא מתגמלת בנדיבות את מי שמשקיע בעולמו הפנימי- זהו זמן בו אנו מתבקשים לפנות פנימה עבור ההדרכה והידע הנחוצים לנו, ולעדכן תפיסות מציאות שאנחנו סוחבים מהעבר למרות שהן סותרות את הידע שבידינו כעת. יופיטר מבטא את כל סוגי השפע החומרי והרוחני ונסיגתו רומזת על צורך לסנכרן בין ניהול הכספים לבין האמונות, הערכים והאתיקה שלנו- לדוגמא, להסיר אמונות חוסמות שפע, לוודא שההכנסות, ההוצאות וניהול הכספים משקף מה חשוב לנו באמת ועולה בקנה אחד עם ההבנה האתית שלנו- מה נכון והוגן. ההשפעה המאטה על ענייני כספים תסתיים עם חזרתו של יופיטר להילוך ישיר במהלך הירח החדש. זמן מצוין לזרוע כוונות ולהתניע תוכניות לארגון-מחדש של אפיקי הכנסה, השקעה וכלכלת הבית, אבל עדיין לא הזמן לקחת סיכונים או לערוך שינויים כלכליים משמעותיים, למכור או לקנות נדלן, או להשקיע בעסק חדש. הזמן האופטימלי ליישום והשקת תוכניות חיים חדשות שמבוססות על הידע העצמי, הערכים הברורים, ותמונת המציאות המעודכנת שרכשנו במהלך נסיגות יופיטר ומארס (ופלנטות נוספות) תהיה בפברואר-מרץ 2023, כשמארס (טלה-פעולה) ישוב להילוך ישיר בתאומים וישלים את נסיגתו. עד אז אנחנו בתהליך בירור והכנה. עם זאת, חזרתו של יופיטר להילוך ישיר בירח החדש הקרוב מסמנת את סיומו של פרק החיטוט בפופיק ותחילתו של פרק רקימת החזון וניסוח המטרות, לקראת הגשמה באביב.

ירח חדש הוא רגע פוטנטי של לידה והתחדשות. הירח הקרוב מתאים במיוחד להתחלות חדשות הקשורות לידע עצמי, למידה או הצבות מטרות חדשות, כמו גם למסעות וחוויות מרחיבי אופקים ותודעה. החולשות של קשת הן נטייה לדוגמטיות ושכנוע עצמי עמוק שאינו בהכרח קשוב למציאות, ונטייה להיסחף עם התלהבות ונטילת סיכונים. כוח העל של קשת מתבטא בבחירתו בידע, מודעות, חוכמה ובפרספקטיבה רחבה כדרכי התמודדות, ויכולתו לצייר תמונת מציאות ולהגשימה באמצעות ריכוז כוחותיו- כחץ שלוח למטרה. הפעם, המטרות שלנו צריכות להיבנות לאט ובסבלנות (מארס בנסיגה לא יכול לקפוץ הישר לפעולה), על יסודות מפוכחים שנפרדים מסנטימנטליות לטובת למידה משגיאות העבר (ריבוע סאטורן-אורנוס ממשיך לחשוף את החולשות וקווי השבר של המסורות והמוסדות החברתיים שלנו), ועל בסיס רעיונות (מארס בתאומים) מעשיים ורלוונטיים עבור הפאזה הקולקטיבית הבאה שלנו – דלי.

תאריכים חשובים

12-15 נובמבר: דרישת שלום מהעולם הקסום: חיבור פנימי, מחשבה מוארת, נשיקה מתוקה, מזל וברכה

18-19 נובמבר : זהירות מכוונות זדון, קריאת מציאות שגויה או הונאה, במיוחד הונאה עצמית

21-23 נובמבר: התחלה חדשה מחוזקת בכוחות קשת ויופיטר

25-26 נובמבר: תקשורת ואהבה מרפאת, הבנה חדשה של מכאובים עתיקים

28-30 נובמבר: התקדמות\תכנון בצעדים מדודים
ואחראיים

שבוע מבורך
💫