מבזק קוסמי, נובמבר 2022 | בחירות, אקליפס ונסיגת מארס בישראל-פלסטין

Tamar Aviyah אסטרולוגיה פוליטית, מעבר פלוטו לדלי, פלנטות בנסיגה, ציר הדרקון

הבחירות מחר יחולו תחת אסטרולוגיה מורכבת בלשון המעטה. במקום תחזית בחירות אני רוצה להציע פרספקטיבה אסטרולוגית שממקמת את האירועים הפוליטיים הנוכחיים על רצף של תהליך התפתחות קולקטיבי והדרגתי. המבזק הפעם ארוך מהרגיל, והרי הכותרות: קומפלקס המשטר המלוכני\ משיחי במפה של ישראל ~ פלונטר פלוטו מ-2019 עד 2043: מ'רק לא ביבי' אל מהפכה במרחב ובקהילה הפוליטית ~ השנה הקרובה תביא צומת בחירה גורלי ~ גם ברשות הפלסטינית ובארה"ב

תהליך טרנספורמציה מקיבעון קרמטי אל ריפוי ושחרור מגולם במפה על ידי ציר פלוטו וציר הדרקונים, ושניהם בלב האסטרולוגיה הנוכחית במפת מדינת ישראל. האסטרולוגיה ההתפתחותית מסבירה התפתחות רוחנית כטרנספורמציה ממצב בו ההכרה וההתנהגות נשלטים בידי דפוסים שהתקבעו בעקבות חוויות העבר (בגלגול זה ובגלגולים קודמים), אל מצב בו ההכרה וההתנהגות משתתפים בתהליך מודע של הבנה, ריפוי, איזון ותיקון תוצאות העבר, או אל מצב בו ההכרה וההתנהגות משוחררים מדפוסי העבר ומאפשרים יצירה של מציאות חדשה. מצבים אלו מייצגים רמות מודעות שונות ואת סוגי הבחירה שהם מאפשרים - שחזור, תיקון או חירות.

במפה של מדינת ישראל, פלוטו נמצא בריבוע קבוע אל ציר הדרקונים. המשמעות היא שמדינת ישראל – כפרויקט התפתחותי משותף לכל מי שחי פה (ו\או כל מי שחייו מושפעים מהמדינה)- משחזרת שיעור מהעבר שלא הושלם וכעת נדרש להכרעה ותיקון. נושא השיעור מגולם בצמידות פלוטו-סאטורן-ירח בבית 10 באריה- זו תמונה המתארת את העם כשותף ומחולל של שלטון או מודל ריבונות בעל מאפיינים של מלוכה\ משיחיות\ דיקטטורה. הדפוסים הקרמטיים המקבעים את ההכרה הקולקטיבית מגולמים בזנב דרקון וכירון בבית 1 בעקרב: הזדהות עם טראומת הכחדה, קטסטרופה, קורבנות, התבדלות, ובחירה באלימות כאמצעי להישרדות. האפשרות לתיקון מגולמת בראש הדרקון בבית 7 בשור: שיתוף פעולה עם מדינות אחרות או התמודדות עם אויבים מייצר מעגל פידבק ביקורתי המוביל לענווה ולמידה מהעבר. נסיבות התיקון מתארות מהלך בו שאפתנות וחתירה ל"כסף, כוח וכבוד" מובילים למשבר ביחסים עם מדינות אחרות והתמודדות עם תנאים קשים שמניעים תהליך ביקורת עצמית. הפוטנציאל לשחרור ויצירה של מציאות חדשה מגולמים בבית 4 שרובו במזל דלי. התמונה כאן מתארת מהפכה בהגדרה העצמית ובתפיסה העצמית של "העם", הקולקטיב האזרחי של המדינה. כמו כן, המעלה המהווה שער לשחרור מתארת מצב בו תובנות מהעבר הופכות לידע שעוזר לצפות את התנאים העתידיים ולהיערך אליהם בחוכמה.

פלוטו נכנס לבית 4 של מדינת ישראל בנובמבר 2019, במקביל לכתב האישום נגד נתניהו ותחילת "הפלונטר הפוליטי". הוא ישהה שם עד 2043. במהלך תקופה זו פלוטו בריבוע לשמש (מנהיג) ובמולות לבית 10 (משטר, ממשלה) בוודאי ייצור אי יציבות שלטונית ועימות גלוי על אופי המשטר בישראל. ואולם, לב התהליך כעת ובעשרים שנה הקרובות הוא טרנספורמציה של בית 4- החברה האזרחית (civilians, במקרה של ישראל זה כולל אזרחים, וגם תושבים ונתינים כבושים שאינם אזרחים אך נתונים לריבונות המדינה). כמו כן, בית 4 אחראי על כל מה שקשור לאדמה וטריטוריה לאומית. לכן הסיפור המרכזי הוא טרנספורמציה במרחב הפוליטי ובקהילה הפוליטית של מדינת ישראל. נקודת השיא במסע של פלוטו דרך בית 4 של מדינת ישראל יהיה סביב 2030 כאשר הוא יצור ריבוע לציר הדרקונים ומולות לפלוטו במפת המדינה. שם יש הזדמנות טרנספורמטיבית גדולה, ומאידך- זה יהיה שיאו של העימות הבלתי נמנע שנבנה כעת. במרץ 2023 פלוטו יעבור לדלי, והדגש יעבור מחוסר יציבות של הממשלה, מערכת החוק ומוסדות המדינה אל מופעים שונים של חוסר יציבות חברתית ושימוש בטכנולוגיות חדשות לשליטה חברתיות. אותה מעלה המהווה "שער לשחרור" יכולה להתבטא ב dark side שלה כהצטיינות בטכנולוגיות חיזוי למטרות דיכוי.

האקליפס הקרוב על ציר הדרקון לא בהכרח יפיק אירוע דרמטי באופן מיידי אך הוא בוודאי מעיד על צומת בחירה גורלי. לדוגמא, ב1984-1985 קיבלנו סדרה של אקליפסים באותם מעלות. על רקע אינפלציה מטורפת, ממשלת אחדות יישמה תוכנית חירום כלכלית שחיסלה את מה שנשאר ממדינת הרווחה ומורשת שלטון מפאי, והקימה את המבנים השלטוניים, הכלכליים והחברתיים של הפאזה הנאו ליברלית של ישראל בשלטון הליכוד. בהתייחס לקומפלקס המלוכני\משיחי של ישראל מעניין לשים לב לכך שבשנה זו חברי המחתרת היהודית נעצרו אחרי שורת פעולות טרור ותוכנית לפוצץ את כיפת הסלע. גם ב-2014 קיבלנו אקליפס על ציר הדרקון. זו היתה שנת מפנה מבחינת חדירתם של הכהניסטים והמשיחיסטים למיינסטרים הישראלי. המלחמה בעזה גררה ביקורת בינלאומית חריגה בהיקפה, ושורה של צעדי מדיניות דיכוי חדשים הוחלו- חוק אנטי-טרור, נהלי פתיחה באש ומדיניות חיסולים, מעקבים ומעצרי מנע על בסיס פעילות ברשתות חברתיות, וקמפיין בינלאומי מסועף להשתקת ביקורת נגד ישראל. האקליפס הנוכחי על ציר הדרקון מדגיש את הכוח הפוליטי הגואה של הכהניסטים\ משיחיסטים (עניין של מיתוג, מדובר באותו רעיון). להערכתי, ב-2030 הכוח הפוליטי הזה יכפה הכרעה על עתיד המשטר, או במילים אחרות- הכרעה בשאלת הטריטוריה והקהילה הפוליטית.

חזרה לבחירות. ניתן לראות שינויים בהנהגה הפוליטית בהיבטים אל השמש, ומהפכות בהיבטים של אורנוס. בנט ו"ממשלת השינוי" עלו לשלטון כשאורנוס היה בצמידות לשמש של ישראל. בנט הכריז על פיזור הממשלה והעברת שלטון ללפיד כשאורנוס היה בצמידות לראש הדרקון. זוהי נקודת היפוך מדויקת לבחירות ב-1977 כאשר אורנוס היה בצמידות לזנב הדרקון ובגין עלה לשלטון. אבל יש הבדל חשוב בין היבטים לזנב וראש דרקון- כל עוד המודעות תקועה בסטגנציה וקבעון של זנב הדרקון, היבטים לראש הדרקון יכולים לייצר אותות, סימנים ותמרורים שמצביעים לכיוון התיקון, אבל לא את המחויבות והרצון לעשות את הדרך.

ועכשיו תמונה מעניינת. מכיוון שהבחירות חלות מיד עם נסיגתו של מארס ייתכן שתוצאות הבחירות ישתנו או יתייצבו כשמארס יחזור להילוך ישיר, ב-12 לינואר. באותו יום אורנוס חוזר לצמידות עם השמש, כפי שהיה כשבנט הרכיב את "ממשלת השינוי". אני לא יודעת אם תצא ממשלה מהבחירות האלה, אבל להערכתי באמצע ינואר – או בתחילת מרץ, כשמארס ישוב למעלות בהן היה במהלך הבחירות- נקבל המשך כלשהו של "גוש השינוי" בהרכב זה או אחר. לאור התהליך הפוליטי ארוך הטווח שתיארתי קודם, כנראה שנצטרך לחכות עד מעבר פלוטו לדלי במרץ 2023 על מנת לראות ניצנים ראשונים של רעיון ותנועה פוליטית המציעים שינוי רלוונטי באמת, כזה שנותן מענה לטרנספורמציה ההכרחית בשאלת המרחב והקהילה הפוליטית בישראל-פלסטין. אולם, נראה שלפחות עד 2030, זירת הפעולה של רעיון כזה תהיה אזרחית ועממית ולא בכנסת או בממשלה.

האקליפס הקרוב נופל בצמידות לשמש של הרשות הפלסטינית. יתכן שדווקא שם יחול שינוי קריטי בהנהגה הפוליטית או באי ציות להנהגה הקיימת. פלוטו יושב על אורנוס של הרשות ומתסיס את החברה האזרחית עם תאבון לחירות ומרד. אורנוס של הרשות, אגב, יושב באופן קבוע על פתח בית 4 של ישראל ולכן ההתקוממות בגדה היא כוח שמערער את הסטטוס קוו החברתי בישראל וחושף את קווי השבר הפנימיים שלו. מבחינת הרשות הפלסטינית, שנה הבאה (מרץ 23 עד אפריל 24) נראית קשה מאוד עבור האזרחים וחשובה מאוד לעתידה וסיבת קיומה של הרשות כמוסד פוליטי. סאטורן סוגר מעגל וחוזר למעלות בהן שהה במהלך הקמת אש"ף ובתחילת הסכמי אוסלו. האקליפס נופל גם על בחירות-האמצע בארה"ב, שעוברת בשנתיים הקרובות חזרת פלוטו שלא תהיה ממנה דרך חזרה, ונקווה שהכל לטובה!

פעם הייתי מסיימת טקסט כזה בברכת שלום וצדק. היום אברך בברכת חוכמה וחמלה.

הערה מתודולוגית: המפה של ישראל מבוססת על הצהרת העצמאות. המפה של הרשות מבוססת על הסכמי קהיר ב1994 (אוסלו).