מבזק קוסמי | נובמבר 2023

Tamar Aviyah אסטרולוגיה פוליטית, ישראל-פלסטין, מעבר פלוטו לדלי

לאמא שלי ולכל האימהות- היוצרות חיים ומקיימם.
עונת עקרב | סאטורן בהילוך ישיר בדגים
המנגנון ההישרדותי הפיזיולוגי דואג לכך שכאשר חווית הסבל שלנו עזה דיה, תתעורר מוטיבציה עזה יותר להפסיקו. בדרך כלל נבקש להשיג מטרה חיונית זו באמצעות שינוי הנסיבות בהן הסבל שלנו התגשם. אם הבית תחת מתקפה- נתגונן, נברח או נתקיף חזרה את תוקפינו. ואולם, יש סוגי סבל שהם חסינים לחלוטין לדרכי התמודדות המתמקדים בשינוי הנסיבות. ניתן לזהותם כשהסבל חוזר ונשנה ומופיע מחדש שוב ושוב, בצורות שונות ובנסיבות שונות. זהו סבל סיבתי, לא רק נסיבתי. הדרך היחידה להפסיק סבל סיבתי היא לשנות את הסיבות המחוללות אותו.
על פי רוב, רק כאשר צברנו די אכזבה וייאוש, במהלכם גילינו כי הסבל הסיבתי המשיך לחזור ולהתגשם גם כאשר נסיבות חיינו השתנו, או אז יבשילו הפיכחון, היושר הפנימי והחוכמה שידריכו אותנו לעקרו משורשיו ולרפא את נזקיו.
שורשי הסבל הסיבתי מקודדים כדפוסים מכוננים בעולם 'הפנימי' - בהכרה ובגופנפש שלנו, כמו גם בתודעה המשותפת לכלל מעגלי החברה והסביבה בה אנו מתקיימים. המפה האסטרולוגית מתארת את הקודים הללו בשפה ארכיטיפית סמלית, המעידה לא רק על תוכן הדפוסים, ההקשר והזמנים בהם יתבטאו, אלא גם על האסטרטגיות הייחודיות הנדרשות לפתרונם. באסטרולוגיה התפתחותית, המפה מעידה על מבנה הסבל הסיבתי של אדם (או של אירוע או ארגון קולקטיבי כמו מדינה או תנועה לאומית) דרך ציר פלוטו, המייצג את מסע התיקון של הנשמה, וציר הדרקונים, המייצגים את הנסיבות בהן פוטנציאל התיקון יכול להתגשם בהווה המתהווה. הנסיבות הייחודיות של ההווה הן הזדמנות חד פעמית לתיקון או שחרור הסבל הסיבתי שפלוטו מסמן.
סבל סיבתי הינו מעגלי- הוא פועל כמו מעגל היזון חוזר טאוטולוגי. הנה, כך-  תודעתי מביטה בעולם מבעד לדפוס הכרתי המקודד שגיאה, קונפליקט, או טראומה מהעבר > נפשי מעניקה משמעות לתמונת העולם הנשקפת בה ושמות לאובייקטים המופיעים שם- חבר\אויב, טוב\רע > תשוקתי מתבייתת על אובייקטים מסוימים המייצגים עבורי מקורות לביטחון\סכנה או סיפוק\דחייה >  האינסטינקטים שלי מפעילים אסטרטגיות פעולה והאגו משלים את הסיפור עם הצדקה רציונלית ומוסרית לאופן בו אני מתנהגת ומתייחסת אל האובייקטים האמורים > המציאות מספקת היזון חוזר בדמות נסיבות חדשות המגלמות את סך כל התוצאות המצטברות של סך כל המעשים שנעשו בידי סך כל הכוחות הפועלים > תודעתי מביטה בעולם ומפרשת את התמונה הנשקפת בה דרך אותה תבנית הכרה\פעולה שנחרטה בדם, יזע ודמעות העבר. שוב אחולל את ההווה בדמות תבנית שלמדתי מהעבר. אני כבולה במעגל הסבל.
הן ברובד האישי והן ברובד הקולקטיבי, הדפוסים הקרמטיים שמקודדים סבל סיבתי ומחוללים סבל נסיבתי נוצרו דרך חזרתיות- כפי שנהר חורט תוואי בסלע והופך לנוף המציאות. דפוס קרמטי נוצר דרך חוויה חוזרת ונשנית לאורך זמן רב במהלכו מצטברים זיכרונות טראומטיים, אמונות, הבטחות ורעיונות הקשורים לאסטרטגיות הישרדות, וכמובן מטענים רגשיים ואנרגטיים המתבטאים בגופנפש כחולשות או נטיות לטנטיות. כאשר מתרחש אירוע בהווה שמעורר בזיכרון את הדפוס מהעבר אנחנו חווים את כל הסבל הקשור לחוויה שקורית כעת, ואיתו גם את כל הסבל שצברנו מדורי דורות, בכל הפעמים הקודמות בהן אותו דפוס התגשם בעבר. כאשר התודעה מוצפת – רגשית, אנרגטית ומנטלית – בחוויה של מציאות מזמנים ומקומות אחרים, היא אינה מאפשרת קריאה נכוחה של המציאות הנוכחית.
הניסיון להתמודד עם שורשי הסבל הסיבתי ברובד התודעתי אינו מבטל את חובתנו לפעול להפסקת הסבל (או הקלתו) בממשות התגשמותו בעולם. הזכות של חיים בגוף היא החובה לפעול באחריות במציאות המשותפת. אני בהחלט לא מציעה לנסות להתעלם מ- או להתעלות על- סערת הרגשות וההורמונים המתעוררים במצבי סכנה הישרדותית (ממשיים או מדומיינים), או לנסות לנטרל את אסטרטגיות הפעולה האינסטינקטיביות שהן מפעילות (fight, flight, freeze, fawn). ואולם, אני מזכירה שיש באפשרותנו לנתב את תעצומות הגופנפש הללו על מנת להפעיל במודע את מנגנון התובנה ואת אסטרטגיות הפעולה שהוא מאפשר. הניתוב של המנגנון ההישרדותי-פיזיולוגי להפעלה מכוונת של מנגנון התובנה אינו משקף את עליונות הרוח על החומר, או עליונות השכל על הגוף, אלא את היזכרות החומר בטבעו כתודעה. ההיזכרות הזו פותחת את השער אל הידע והטכניקות של השתנות, בה 'לעולם לא נוכל להיכנס אל אותו נהר פעמיים'. מנגנון התובנה מזכיר לנו שהנהר אינו אותו נהר, ואנחנו איננו מי שהיינו. הוא מאפשר לנו לעבור ממצב תגובתי המובנה על ידי העבר, אל מצב יצירתי המאפשר בחירה, ועימה האחריות לתקן.
לא עלינו המלאכה לגמור, ואין אנו בני חורין להיבטל ממנה
כל עוד נפעל על בסיס זיהוי שגוי של המציאות ובתגובה למטענים ולהתניות שצברנו, נידונו לייצר עוד מהסבל ממנו אנו מנסים להימלט. ייתכן שבזמנים ונסיבות שונות הדפוס הקרמטי יתגשם דרך תפקידים שונים – פעם נסבול בידיהם של אחרים, פעם יהיו אלו אנחנו שנגרום לאחרים לסבול, פעם נקרין את הסבל פנימה ונפגע בעצמנו. גם כאשר הנסיבות והתפקידים משתנים, הדפוס הסיבתי ימשיך להשתכפל ולפתח מוטציות עדכניות.
לפי השקפה זו, מאחורי כל חוויה של פחד, זעם, אכזריות, רוע או פגיעה עומדת תמונת מציאות שגויה המחוללת סבל. דרך העבודה הפנימית מציעה שניתן לקטוע את מעגל הסבל הסיבתי רק בחסד התובנה החודרת מבעד לדפוסים והתניות המחוללים את תפיסת המציאות, הזהות וההתנהגות שלנו. עקירה של סבל סיבתי משורשיו כרוכה בזיהוי השגיאה המקורית בתפיסת המציאות שלנו וזיהוי השגיאה המוסרית הנלווית ליחסים ולמעשים הנובעים ממנה. וכאשר התובנה חודרת אל מעמקי הלב נפתח השער לריפוי-  מחילה על כל מופעי הסבל שחווינו ויצרנו וכינון-מחדש של יחסים נכונים עם העולם וברואיו. זוהי דרך התיקון. הדרך השנייה היא לשחרר את התודעה מאחיזתו של הדפוס המקבע מציאות מהעבר. זהו פתח הכניסה החמקמק למצב הקיומי של יצירה, דרך השחרור.
ממשיכים עם פלוטו במעלה אחרונה של גדי בריבוע לדרקונים
A secret meeting of men responsible for executive decisions in world affairs.
ברמה הגלובלית, כובד ההשלכות של העבר מגיע לשיא המומנטום המאלץ שינוי במהלך נובמבר ודצמבר 2023 וינואר 2024, כאשר פלוטו ישוב אל המעלה האחרונה של גדי המייצגת את רעיון העליונות והסדר השלטוני המציב את הרודן, האליטה או האידאל (הדתי, הפוליטי) מעל החיים עצמם. רעיון זה מקודד עמוק בציוויליזציה שלנו ובתמונות המציאות שהיא יצרה- עליונות האל על האדם, עליונות האדם על הטבע, עליונות גזעית\ מעמדית\ תרבותית \ דתית והעוולות שהיא יוצרת – מעוני עד ג'נוסייד ומשבר הכחדה. כשפלוטו עבר במעלה זו במהלך יולי-אוגוסט 2023  הפלנטה בערה והוכתה בסופות שהעידו באלף אלפי על התיקון הנדרש ביחס האדם עם הטבע והסביבה המקיימת חיים. מסוף דצמבר עד סוף ינואר פלוטו ישוב לאותה מעלה והעולם נראה ערוך להמחשה של התיקון הנדרש ביחסי האדם עם אלוהיו ושותפיו לבריאה.
אני שבה ומדגישה שפלוטו בגדי (וגם בדלי) עוסק בכשלים המוסריים של הסדר החברתי, הפוליטי והכלכלי שבני אדם, ולא האלים, יצרו במו ידיהם. אני לא מדברת מעמדה אתאיסטית שוללת אלוהות. עוד מחכה לנו דיבור צפוף עם האלים כשנפטון יתחיל מחזור חדש במזל טלה ב2025. אבל השיעור הנוכחי נסוב על גדי ודלי המייצגים את החוקים והמבנים החברתיים שאנחנו יוצרים. תפקידו של גדי לאכוף ולשמר חוק וסדר מהעבר, תפקידו של אורנוס לערער סדר קיים ולעצב סדר חדש.  תפקידו של פלוטו לחשוף את כל מה שרקוב, מוכחש ופג תוקף על מנת לחדש את הרצון.
תוך כדי שפלוטו לוחץ את גדי 29 הוא מפעיל גם את המעלה שמולו, מעלת ה counter-power בסרטן 29, המתארת את המהפכה למען העם. אלא שגם דימוי זה סובל מאותו כשל תפיסתי-מוסרי ששם את האידאל החברתי – הפעם שחרור מנגד לשליטה- מעל חייהם של האנשים המרכיבים את החברה בממשותה. את התיקון לשגיאה זו נמצא במעלה ה-29 של טלה ומאזניים (יחד הם יוצרים ריבוע קרדינלי, היוזם שינוי בעולם) המתארים, בהתאמה, את האינסטינקט לגונן ולחוס על מי שקרוב אלינו ותלוי בנו, ואת הצורך בהבנה הוליסטית כמענה לפוטנציאל ההרסני של ידע דוגמטי, הטוען לאמת או צדק מוחלטים. התרופה לאידאלים חברתיים שהפכו לפשע נגד האנושות היא ממשות.
אם כן, עד סוף ינואר אנחנו ממשיכים לעבוד עם פלוטו במעלה האחרונה של גדי בריבוע לציר הדרקונים המייצג נסיבות קרמטיות המאלצות תיקון. החל מסוף דצמבר פלוטו חוזר למעלה המתארת אליטה בעלת כוח מופלג המושכת בחוטים מאחורי הקלעים על מנת להפיק עוד רווח ושליטה. עד אז, פלוטו נמצא על מעלה הרומזת כי יש לחפש את משמעות הדברים מעבר למה שגלוי לעין. לאחר בחינה של המפות של ישראל, חמאס, חיזבאללה ואירן ניכר כי המלחמה הנוכחית חורגת מהסקאלה של ישראל-פלסטין. וחורגת מהתזמון הנוכחי. גם אם הלחימה תפסיק בעוד מספר שבועות, התהליכים שהותנעו ונחשפו ימשיכו שנים רבות קדימה. מהמפות עולות לפחות שלוש זירות פעולה מקבילות- המאבק הלאומי-קולוניאלי בישראל-פלסטין, המהפכה הפונדמנטליסטית של האסלאם הפוליטי ושל הציונות הדתית, והינדוסים גאופוליטיים ברמה אזורית-גלובלית. לפיכך, לא כדאי להתמסר למלחמת הזהויות של בני האור נגד בני החושך, או פנטזיית הרשע המוחלט המצדיקה בתורה השמדה מוחלטת. המצב הרבה יותר מורכב. סוף דצמבר-תחילת ינואר יביאו לשיא את המעורבות והאינטרסים הנסתרים של המעצמות, וזה גם עשוי להיות רגע של תפנית \ הפוגה \ שינוי \ עצירה (זמנית) במלחמה הנוכחית. בסוף 2024 נבקר במעלה זו בפעם השלישית והאחרונה.
סאטורן בהילוך ישיר על קרמה במעלה 0 של דגים
ב-4 לנובמבר סאטורן פונה להילוך ישיר במעלה הראשונה של דגים אחרי נסיגה של ארבע וחצי חודשים. אם יש לכם מיקומים חשובים בהתחלה של דגים, בתולה, תאומים או קשת – או נפטון משמעותי במפת הלידה- המעבר הזה הולך לשחרר הרבה אנרגיה קונסטרוקטיבית שתאפשר לתרגם רגשות, אינטואיציה, דמיון, והשראה לתוכניות ברות הגשמה. תנו לעצמכם עוד שלושה שבועות, עד סוף נובמבר, להתבהר על רצונכם ולקבל החלטות. הירח המלא בתאומים בסוף נובמבר הוא רגע החילוף. זה זמן מתאים לסיום של הסכם או חוזה, עם עצמכם או עם אחרים, וגם זמן טוב לסיים את ניסוחו של הסכם מחייב חדש. קחו בחשבון שמהלכים כלכליים חשובים כדאי לדחות לתחילת ינואר 2024, כאשר יופיטר ונפטון (שליטי דגים) יצאו מנסיגה ויאפשרו התקדמות חלקה. טיפ כלכלי: מה אתם רוצים לתת שאחרים צריכים? מכאן מתחילה קהילה.
עבור כולם, סאטורן בהילוך ישיר בדגים יתמוך בשילובים שונים של משמעת עצמית וקבלת החלטות אחראית עם שלל מצבים תודעתיים או רגשיים נזילים, מציפים, או מתעתעים. מאז אמצע יוני סאטורן הצביע על בעיות הנובעות מהעדר גבולות והונאה עצמית. כעת הוא יתרום לבהירות, לגמילה מהרס עצמי, וליצרנות יצירתית. הגרביטציה הפנימית ששאבה רבים להתכנסות מאז יוני תשתנה אחרי ה-4 בנובמבר, והירח המלא בתאומים ב-27-28 נובמבר ייתן כנפיים ושאר רוח ליוזמות והתחלות חדשות, עם זאת הן צריכות להתאים למגבלות המציאות ולקריאה מאוד מפוכחת של המפה, מה אפשרי כעת ועם מי.
 לפני זה נצטרך לעבור את הירח החדש בעקרב שיחול ב-13-14 לנובמבר. מדובר בימי כאב וסכנה פוטנציאלית עבור ישראל, ועבור כל הילדים וכל האימהות בטווח הלחימה. אם ייפער כאן פצע חדש או ישן, דעו שהוא לב הריפוי הנדרש. אני מזכירה את התחזית הקודמת שלי-  ימים קשים\ מסוכנים מבחינת לחימה\אלימות הם 27 אוקטובר עד 5 נובמבר ו-10 נובמבר עד 22 נובמבר, המהווה רגע שיא (מארס בריבוע למארס של ישראל). המפות של אויבות ישראל (בפרט אירן וחיזבאללה) דלוקות חזק גם בדצמבר\ינואר ובמהלך שנה הבאה, אבל מבחינת המפה של ישראל – הפוטנציאל לסיכון הישרדותי, כמו גם הדחף העוצמתי לנקמה ממניע הישרדותי, מרפה אחרי 22 נובמבר. בחודשים הבאים הפוקוס יעבור לרדיקליזציה פוליטית ודתית, התקוממות ומחאה חברתית ואולי גם אלימות לאומנית עממית
.
אסיים עם גלויה מהעתיד הקרוב. בסוף ינואר 2024 פלוטו יכנס (שוב) לדלי. הוא לא מבטיח פרחים בשיער ושלום עולמי, אבל הוא מציע נקודת מבט שונה מאוד על קונפליקט והסכמה. במילים של ברונו לאטור:
 A common world, if there is going to be one, is something we will have to build, tooth and nail, together.
בשורות טובות.

להצטרפות לרשימת הדיוור של המבזק הקוסמי בוואצאפ, שלחו לי הודעה 054-2288748