מבזק קוסמי | יולי 2023 | ונוס בנסיגה

Tamar Aviyah פלנטות בנסיגה, ציר הדרקון

יולי מתחיל כאשר כמעט כל הכוכבים האישיים האחראיים על החוויה הנפשית המודעת מרוכזים במזל אריה, המסמל את האגו ככלי ביטוי של הנשמה, ונמצאים תחת לחץ מתמשך מצד אורנוס שובר הכלים.

אם בשבועיים האחרונים, השיוט השמיימי של ונוס ומארס, זוג הנאהבים, באריה החם והכריזמטי הרגיש יותר כמו רכבת הרים מאשר גן של שושנים, אורנוס רומז שמטרת הטלטלות והזעזועים היא לחשוף אמת שהסתתרה או לשבור דפוסים בעייתיים במערכות יחסים. אורנוס פועל כעת בצמידות ל- Adrasteia המייצגת השלכות ארוכות טווח של צער, אובדן והתעללות כמציאות שלא ניתן לברוח ממנה, כמו צלקת נפשית שאין ברירה אלא ללמוד לחיות איתה. אם נחפש, נמצא צלקות כאלו מאחורי ההתפרצויות התזזיתיות וחסרות הפשר, או מופעי הפיצול הפנימי והניתוק הרגשי של אורנוס בריבוע למארס (26 יוני) ולוונוס (1-3 יולי). הזירה המרכזית בה האסטרולוגיה הזו מתבטאת היא במערכות יחסים זוגיות, בין אם אתם בקשר זוגי כעת או לא, ובמערכות יחסים ככלל. ואולם, השורש המשותף של ריבוע אורנוס לכוכבים אישיים באריה הוא השוק לאגו ולצורך הרגשי באישור שמחיה אצל רבים פחדים או חסכים מהילדות. סיפור המסגרת הוא נסיגת ונוס באריה, שמצביעה אל פגיעות בערך העצמי ובכבוד העצמי (dignity, كرامة) המהדהדות צלקות מהילדות, מהשושלת הגנטית ומהעבר הקרמטי. אנחנו נעבוד עם החומרים הנפשיים האלו עד אוקטובר, אז קחו נשימה עמוקה.

אריה. ציור של יובל

אריה. ציור של יובל

ירח מלא בגדי | 3 יולי

הירח המלא בגדי (3 יולי) יאפשר ואף ידרוש התקרקעות והתמודדות בוגרת עם מגבלות המציאות, אבל לא בהכרח בדרך כבדה ומכבידה. מפת הירח המלא מבורכת בשפע היבטים מטיבים שתומכים בחשיבה בהירה ומקורית (מרקיורי בצמידות לשמש), אינטואיציה מדויקת וכנות רגשית (יופיטר בהיבט הרמוני לירח מלא), והתפכחות מאשליות והונאה עצמית (נפטון זה עתה התחיל בנסיגה). המוטיב המרכזי הוא קרקוע רגשי, הבנה אינטואיטיבית ונטילת אחריות בגישה מעשית. יופיטר בשור מאפשר לנו לפגוש את מגבלות המציאות עם חוכמה ספונטנית העולה מתום לב ופשטות.

לצד זאת, הירח המלא בגדי עשוי להפנות את תשומת ליבנו אל פלוטו במעלה קשה וטעונה בסוף גדי, המצוי כעת בריבוע מדויק לציר הדרקונים, זהו מסר רציני של דין וחשבון המלווה את התקופה הנוכחית. במזל גדי אנחנו מתבקשים להיות המבוגר האחראי של חיינו, או להתמודד עם אנשים ונסיבות חיצוניות שימלאו עבורנו תפקיד הורי או סמכותני שמציב גבולות ואוכף אותם. אותה השפעה עשויה לתאר העצמה של דיכוי או אלימות בידי ממשלות ובעלי שררה.

מחזור התפתחות מסתיים | 10-12 ליולי

ב-10-12 ליולי, התמה של סגירת תיקים, דין וחשבון והכרעות העולות משיעורים בעלי היסטוריה ארוכה תודגש שוב כאשר מרקיורי יפעיל בצורה מדויקת את הריבוע של פלוטו לדרקונים, בדיוק כאשר הדרקונים מחליפים מזלות. מי שיפנה מבט חוקר יוכל להציץ עמוק אל תוך לב המאפלייה הקרמטית שיצרה את הסיאוב המוסרי והפוליטי הנוכחי המתבטא בעולם, ובפרט בישראל (שימו לב להתפתחויות במשפט של נתניהו או בחקיקת שינוי משטר בימים אלו). ברמה האישית, זהו רגע משמעותי לקבלת החלטה פנימית או רשמית (כמו לדוגמא חתימה על חוזה) שמסכמת את מה שלמדנו במהלך 18 החודשים האחרונים של שיעורים קרמטיים בציר שור-עקרב (ואם יש לכם מיקומים חשובים בשור-עקרב, מדובר בצומת בחירה במהלך שיעור חיים מתמשך). במקביל, מארס נכנס לבתולה ויוצר היבט תומך לדרקונים שיעודד אותנו להביט קדימה עם מוטיבציה להבריא ולתקן, לפעול על בסיס ניתוח ביקורתי של המציאות ולהעמיד את ה well being שלנו ושל אחרים בלב השיקולים. אם אתם שוקלים לאמץ הרגלי בריאות או עבודה חדשים, או לשנות הרגלים מזיקים, אלו ימים מושלמים להתחייב לתוכנית פעולה, באווירת מארס בבתולה- הציבו מטרות צנועות והדרגתיות.

ב-12 ליולי ציר הדרקונים עובר למזלות טלה ומאזניים, אנחנו מתחילים מחזור התפתחותי חדש בנושא מערכות יחסים- היחס בין העצמי לבין האחר, ההבדל בין רצון עצמאי לבין תיאום רצונות בשיתוף פעולה, והידיעה של עצמי דרך המבט והפידבק של האחר. אנחנו מסיימים מסע של הדרקונים בשור-עקרב, ציר שאף הוא עוסק במערכות יחסים מזווית של תלות הדדית, יחסי כוח, אמון והשאיפה לביטחון והישרדות. הימים עד ה-12 ליולי לא בהכרח יעלו אירועים דרמטיים, אך אלו ימים חשובים עבור כולנו. כדאי להיות קשובים לרמזים מבפנים ולנצל הזדמנויות לסגירת מעגלים. אנחנו חיים בתרבות שמאדירה את היוזמה, ההתחלה, ולידתם של דברים חדשים, אבל נמנעת מלהתמודד עם מוות, מיצוי וסיומים של תהליכים. כל הקשרים, הפרויקטים, המקומות והמחויבויות שכבר מוצו והתרוקנו מתכלית וחיות, אבל ממשיכים להתקיים בנפש ובגוף האנרגטי כהרגלים, ערוצים פתוחים או נאמנויות סותרות גוזלים מאיתנו כמות אדירה של אנרגית חיים ורוחב פס תודעתי שאנו זקוקים לו על מנת לחיות בהווה במלאות וביושרה. מכאן, חשוב ללמוד איך למצות קרמה, לסיים מחויבויות ולשחרר את הכבלים הנפשיים והאנרגטיים שקושרים אותנו לאנשים, מקומות וחוויות שאינם עוד חלק ממשי מחיינו. אני מזכירה שביוני התחלנו תקופה ארוכה של נסיגות פלנטריות שהן כר פורה ל closure ושחרור ממה שכבר לא נחוץ להתפתחות האישית והקולקטיבית שלנו. ביולי, חילוף המזלות של ציר הדרקונים, בחיזוק ריבוע מדויק מפלוטו ומרקיורי מציע הזדמנות נדירה להתרת חוזים והתחייבויות שמוצו, ובפרט ביחס לשיעורי שור-עקרב בהם עסקנו בשנה וחצי האחרונות.

נסיגת ונוס | סוף יוני עד סוף אוקטובר 

בפתח מחזור קרמטי חדש בטלה-מאזניים, ונוס (שליטת מאזניים) נכנסת לנסיגה. באסטרולוגיה הפופולרית וונוס ידועה כנסיכת החן וההרמוניה, כבעלת השפעה על מערכות יחסים, משיכה ופיתוי, כספים, מסחר ועסקים. אך במובן הפנימי, ונוס מייצגת ערך- מה חשוב לנו. נסיגת ונוס קוראת לנו להאט, להביט פנימה ולזהות את הזיקות בין בעיות במערכות היחסים ובמצב הכלכלי שלנו לבין ענייני הערך העצמי וסדרי העדיפויות האמיתיים שלנו, אלו שניכרים בבחירות שעשינו בפועל.

ונוס תתחיל לנוע ברברס (למראית עין) ב-27 ליולי אבל חשוב להבהיר שהנסיגה למעשה כבר החלה ב-19 ליוני כאשר ונוס החלה לנוע על טווח המעלות בהן היא תיסוג באוגוסט, ושאותן תחצה שוב בספטמבר- עם הפנים לעתיד ולפתרונות. התקופה מאמצע יולי עד תחילת ספטמבר אינה מומלצת עבור השקעות עסקיות או התחייבויות כלכליות, ובפרט לא לבזבוזים על מוצרי יוקרה, אסתטיקה, ונראות לסוגיהם. עדיף להמתין.

אם לא הבנתם את הזיקה בין ערך עצמי, מערכות יחסים וזרימת העושר בחייכם, הנה רמז- מדובר בביטוים שונים של יחסי חליפין הדדים. הקשיבו לוונוס בחודשים הקרובים כאשר היא שואלת- מה אני שווה בעולם הזה? מה אני שווה לאחרים? מה ומי חשוב לי, ולמה? האם הפרנסה ומערכות היחסים שלי משקפים את מי שאני באמת? האם החיים שאני חיה, ומסע החיים שעשיתי עד כה, מבטאים ומגשימים את הערכים שלי? אפשר להשיב לשאלות אלו מעמדה של מתחרה בשוק העבודה, שוק הבשר, או שוק התדמית החברתית. אבל טוב יותר להשיב עליהן מבינת הלב האנושי, הכמה לביטוי, קבלה ואהבה.

ונוס באריה מצביעה אל הילדות כזירת הפשע בה האגו סופג פגיעות לערך ולכבוד העצמי שאנו זקוקים להם על מנת להביע את עצמנו בצורה אוטנטית בהמשך החיים. ואם איננו מסוגלים לבטא את עצמנו בצורה כנה וחופשית, איך נמצא עבודה שמספקת את הצורך שלנו ליצור משהו בעל ערך ולדעת את ערכו עבור אחרים? איך נוכל לתת מעצמנו ולפתוח את הלב במערכות יחסים?

הורים, מורים, סבתות, סבים ומי שחולק את חייו עם ילדים- בחודשים הקרובים כדאי להיות קשובים במיוחד לצרכים של ילדים באישור והכרה. היו נדיבים עם תשומת ליבכם והבעת הערכה כנה למי שהם, כפי שהם. שימו לב שאצל ילדים קטנים וגם בוגרים המאבק לתשומת לב גולש בקלות להתנהגות שלילית, העיקר לקבל יחס. עבור ילידי פלוטו באריה, בני 66 עד 75 (מי שנולד בין יוני 1948 ליולי 1957), נסיגת ונוס הקרובה היא הזדמנות לזכור, לסלוח ולהשלים עם תקופת הילדות ועם הדרכים בהן התמודדתם כאנשים בוגרים עם צרכים (שאולי לא נענו אז) באישור, כבוד עצמי ואהבה.

תזכורת לילדים בכל הגילאים:


יומן מודעות אסטרולוגי

נסיגת ונוס באריה תהיה משמעותית במיוחד עבור מי שיש להם נקודות אסטרולוגיות חשובות (שמש, אופק, ירח, דרקונים, פלוטו) במעלות 12 עד 28 במזל אריה, במזלות האש (טלה וקשת) או במזלות הקבועים (שור, דלי או עקרב).

  • הביקור האחרון של ונוס באריה היה ביולי 2021. מה התחיל או התפתח בתחום מערכות היחסים, הכספים או הפרויקטים היצירתיים? השבועות הקרובים יחדשו את החיבור והמוטיבציה, תקופת הנסיגה תאפשר בירור או העמקה לפני מחזור חדש של פעולה.
  • פעמים קודמות בהן ונוס נסוגה באריה היו בקיץ של 2015, 2007, 1999, 1991. מזהים דפוס?
  • אם יש לכם מיקומים אסטרולוגים חשובים סביב מעלות 10-15 באריה או במזלות הקבועים, קחו טיול בזיכרון לינואר 2018, אוגוסט 2009, אוגוסט 1990. אלו היו צמתי שינוי משמעותיים שהשפיעו על הערך העצמי שלכם ועל הדרכים בהם אתם מבטאים את עצמכם בעשייה ובמערכות יחסים. נצלו את נסיגת ונוס למסע השבת חלקיקי עצמי מתקופות אלו, או להוקרת תודה למסע שעברתם מאז ולמי שאתם היום בזכות מסע זה.
  • ואותו דבר למי שיש מיקומים אסטרולוגים חשובים סביב מעלות 25-30 באריה או במזלות הקבועים, קחו טיול בזיכרון לקיץ של 1998 ו- 2017. האם הייתם מי שאתם היום לולא מה שעברתם אז? ייתכן שצמתי השינוי ההם מכילים מפתחות שיעזרו לכם לחוש שלמים ונוכחים בהווה.

עדכון אסטרולוגיה פוליטית של מדינת ישראל

נסיגת ונוס תתרחש בלב תסביך הריבונות היהודית והמייהדת המגולם בבית 10 של מדינת ישראל- ממשלה, משטר וריבונות.  יהיה אקשן בזירת העימות האידאולוגי שמאחורי ההפיכה המשטרית ובהשלכותיה הכלכליות. אכתוב על זה פוסט נפרד, שאולי יאיר צדדים נוספים של ונוס כמייצגת ערכים ובחירות אידאולוגיות.

בינתיים, שימו כוכבית אזהרה ביומן ל 7-8 ליולי. ראשית, אלו ימים מסוכנים עם סיכוי לאלימות קיצונית בכל החזיתות והגזרות- פשע, פיגועים, פוגרומים, אלימות בכביש, במשפחה, אלימות מינית, דיכוי הפגנות אלים- הכל בא בחשבון. שנית, קיים פוטנציאל שהצבא או כוחות הבטחון יתפרצו באלימות עזה, אולי אימפולסיבית. במידה ותתרחש תקיפה צבאית נראה שהיא ביוזמת הממשלה וקשורה במישרין למאמצי הפיכה. מעבר לכך, ההיבט האמור מפעיל את כלל הדינמיקה של "צבא העם" ומבנה החברה המיליטריסטי בישראל. בהקשר הפוליטי הנוכחי, זה יכול להופיע בשלל סוגיות – החל מגל סרבנות משמעותי ועד לקריסת הגבולות המבחינים בין חיילים ואנשי בטחון במדים לבין מיליציות הייהוד החמושות של המתנחלים הג'נוסיידים בגדה, או שלוחותיהם הכהניסטיות-ביביסטיות בערי ישראל-גופא. הישמרו נא.

אם מצאתם ערך במבזק הקוסמי אשמח אם תשתפו את הלינק.
מאחלת לכולנו נסיגת ונוס מלאת הוקרת תודה לכל קרובינו, כולל אלו שאנו מחשיבים בטעות כזרים, וגם לעצמנו.

האם ונוס חשובה במיוחד עבורכם באופן אישי? מה התפקיד של מזל אריה במפת הלידה שלכם? מוזמנים לגלות בקורס יסודות השפה האסטרולוגית דרך חקר המפה האישית.

רוצים לקבל את המבזק הקוסמי בוואצאפ? שלחו לי הודעה ואצרף אתכם לרשימת התפוצה 054-2288748